Vzorové životopisy:

Na následujících řádcích máš možnost prohlédnout si vzorové životopisy různých postav. Každý má svá pro a proti. Prosím, poučte se z chyb, které jsme pro vás vyhledali, všiměnte si věcí, co se nám líbí. Všem nám to ušetří spoustu starostí.

Jan "Donnie" Novák

     Zdravíčko čtenáři,
     právě čteš pár řádek z mého prašivého života na vysoké noze!! Jsem Donnie, narodil jsem se na Kladně chlápkovi, co prodal všechno, co šlo a komu to šlo. Matička byla skvěla. Vlastně ani nevím jak se jmenovala! Tolik chtěla zaopatřit mě a sestru, že měla plno „přátelských“ návštěv a pokaždý jí říkali jinak! Bohužel otci se to moc nelíbilo. Naštěstí se mu líbilo moje charisma a asi i můj charakter, když mi dovolil v deseti odprásknou jednoho grázla. Bohužel pro mamku a mou sestru Innu to už tak dobře nedopadlo. Až do 15 jsem si myslel, že ten požár byla nehoda. Potom se jeden tatíkův chlap prokecl a já mu to nikdy neodpustil, ale dokud to šlo nedával jsem nic znát! Jak jsem si tak rostl a učil se „slušnému“ podnikání. Obchod s lidma, ženskejma, kvérama a vším za, co něco káplo! Přesto jak teď svět vypadá, dbám na vzhled!
     No nic, jak jsem si tak zařizoval svůj život na Kladně, otci se přestalo líbit, že někteří jeho vlivnější klienti chtějí obchodovat spíš se mnou než s ním, a to jen kvůli tomu jak jsem dostal na vyšší úroveň ubožáky, který mi otec svěřoval, a možná i kvůli ještě jedné maličkosti. Tedy pokud považujete za je maličkost vyspat se s dcerou nejvlivnějšího klienta, pak obtáhnout jeho starou a nakonec mu při slušném přírazu do jeho dcerky udělat třetí oko! Škoda, že jeho syna Carla to jen lízlo, asi je teď na mě pěkně nasranej. Přitom se stačilo trefit o pár čísel vpravo a nemusel jsem se cestou do Oázy tolik ohlížet! Bohužel tohle nebylo moc dobré a fotřík mě, jak to jen říct…Donutil zmizet s hořícím „barákem“ plným jeho goril za zády.
     Při cestě přes hampejzy a casina v Liberci jsem si přišel na pár chechtáků a naštval pár obchodníků a tak jsem musel zase zmizet. Útočiště jsem našel až v Oáze. Bylo fajn začít tak jako celkem ještě mladej a s čistým štítem. Nikdo mě neznal a už vůbec mé kvality. Mohl jsem si krásně vybudovat novou lepší a slušnější pověst! Postupně jsem se tak nějak se všema spřátelil, rozšířil svůj vliv, až se ze mně stal obchodník. I když mě pár lidí furt nemá rádo a vadí jim moje láska k eleganci, chlastu, oslavám, a jednou za čas k rozkošný děvce, vyřeší to mé staré zkušenosti a „klidná“ povaha. Nebo poskok za pár patron. A těch co mě mají v oblibě je furt dost. Jak už tu nějakou chvíli pobývám, nemůžu říct, že by mi pár těch lidiček nepřirostlo k srdci. Pod maskou dobráka a milého super obchodníka sem sice pěknej hajzl, ale přesto všechno někde hluboko vevnitř jsem asi fakt milej chlapík!!! Každopádně co je teď asi nejdůležitější je sehnat si krásný lakýrky! Třeba psí dečky hmmmm! Bohužel zkus si něco sehnat v takový kvalitce a zadobrou cenu! Nu což doufám, že ti to k něčemu bylo! Já si jdu zas řešit nespokojený zákazníky a udržení Oázy v běhu s nějakou to výhodou pro mě!
 
Pozn. pro organizátory:
- Carl – Jsem domluvený s hráčem od Otrokářů jménem Karel “Fish” Novák, který jej bude hrát.
- Rád bych během hry byl veřejně konfrontován s faktem, že jsem podvodník a lhář, který za sebou na Kladně nechal mnoho mrtvejch.
- Od hry očekávám hlavně intriky a nekalé obchody. Na tom bych rád postavil i svou postavu.
 
Co se nám líbí:
  • Životopis se dobře čte, neboť má hlavu a patu, nepřeskakuje a drží se věci.
  • Hráč naznačil, jakou situaci by chtěl při hře zažít (konfrontaci s minulostí na Kladně), ovšem stále nechal relativně volnou ruku v samotné realizaci.
  • Napojení dalšího hráče, se kterým se předem domluvil.
  • Je jasně poznat, čím je jeho postava charakteristická a jak bude reagovat na některé podněty.
Co nám vadí:
  • Hráč na organizátory apeluje tím, jaký by chtěl herní zážitek (...od hry očekávám intriky...). Jak moc se ale hráči podaří s jinými hráči intrikovat je primárně na samotném hráči, nikoliv na organizátorech. My jako organizátoři skutečnost, že nikdo nebude s obchodníkem smlouvat a každý mu bude věřit, nemůžeme ovlivnit.
  • Asi by nebylo od věci více využít připravené reálie světa - třeba velký trh s otroky na Kladně.

Pepa "Blazer" Kolář

Matka toho moc neprožila, většinu života žila a pracovala v Nových Mykénách jako vědkyně, našla si muže, mého otce Samuela a zanedlouho jsem se narodil já. V Mykénách to šlo od desíti k pěti. Rodiče byli moc dobrosrdeční a půjčovali známým, starali se o jiné, snažili se pomáhat kde to šlo... Nakonec jsme byli v dluzích. Když matka onemocněla bylo to ještě horší, už jsem pracoval na sebe, snažil jsem se jim pomáhat ale v tomhle světě to jde špatně. Díky dluhům nebylo na léčbu a tak matka zemřela. Otec se snažil s tím nějak vyjít, žádal lidi o pomoc, hlavně ty, kterým kdy půjčil ať už střelivo nebo jídlo. Nikdo nepomohl... Naopak, chtěli víc. Jednou k nám přišel obchodník se svojí ochrankou. Spustil na otce, že mu dlužíme za jídlo. Že to z nás vymlátí a prodá nás do otroctví jestli mu to nedáme. Když otce začali mlátit vzal jsem jeho Colt... Tři rány. Jenom tři rány a byl ze mě vrah. Otec chvíli nechápavě koukal, co se vlastně stalo. Když mě otec vyhazoval zadním vchodem z domu na ten přední už bušila stráž. Pochopil jsem, že musím zmizet. Rozloučení s otcem by byla krása ale nepřipadalo v úvahu. V poslední době z města odcházelo hodně lidí, tak jsem se rozhodl přidat k jedné z těch skupin. Žít, snažit se pomáhat, když to jinak nejde, tak si vzít to, co člověk chce. A náš cíl? Oáza. Jen je otázka jestli jdeme pomoct nebo....
 
Pozn. pro organizátory:
- Pokud by to šlo, rád bych, aby se během hry dostat do situace, kdy budu chycen a prodán do otroctví.
- Bylo by fajn, kdyby za mnou přišlo CP vymahače dluhů, které moje rodina způsobila ve Znojmě. Během hry bych se to rád pokusil nějak řešit, aby se má postava očistila a mohla začít nový a snad i lepší život.
 
Co se nám líbí:
  • Životopis je čtivý a hezky napsaný. Zároveň je stručný a můžeme si o postavě udělat celkem hezkou představu, kým je / byla.
  • Velmi se nám líbí “škraloup”, který postava má z minulosti. Vražda oné hlídky a “ztracený otec” se dá relativně snadno do hry samotné promítnout.
  • Věta “Během hry bych se to rád pokusil…” se nám líbí, neb ukazuje, co hráč chce v samotné hře řešit. Požadavek na CP zní reálně.
Co nám vadí:
  • Hráč na organizátory apeluje tím, jaký by chtěl herní zážitek. Ten je ale primárně na samotném hráči. My jako organizátoři skutečnost, že hráč bude chycen a prodán do otroctví nemůžeme nikterak ovlivnit.
  • Trochu nám vadí malá navázanost na jiné části světa, lidi, frakce.
  • Chybí trošku detaily celého konfliktu - Kdo byl ten zastřelený? Komu půjčoval? Komu dlužil? Jak proběhla cesta z města?

Martin "Slick" Černý

Celý život jsem strávil v podzemním bunkru, kde jsem se narodil. Když se tam původní obyvatelé zavírali před virem, bylo tam zásob dost, ale moje generace už je všechny dojedla. Když nebylo co jíst, začali jsme se zabíjet navzájem a jíst sami sebe. Byl jsem poslední kdo zůstal naživu. Až neúnosný hlad mě vyhnal ven, kam se doposud nikdo neodvážil. Venku na mě čekal děsivý nebezpečný svět, kterým jsem vyděšeně bloudil, až jsem došel k Oáze. Teď tu žiju a nevím co bude dál. Ale asi tu už zůstanu a budu se dál makat v kuchyni.
 
Co se nám líbí:
  • Jedinou zajímavou informací pro nás, jako organizátory je, že daná postava je asi kanibal, což by se možná ve hře dalo nějak použít.
Co nám vadí:
  • Postava nemá žádné nepřátele, známé a ani rodinu.Postava nic neprovedla a nemá vůbec žádné vazby na nikoho a nikde. V životopise se neobjevuje žádné místo z vnějšího světa. Proto je nelze nijak navázat na vnější svět ani případná CP z minulosti či na osobní příběhy jiných hráčů. Pro organizátory je skoro nemožné vytvořit pro takového hráče zajímavou herní situaci, protože k tomu hráč nepředal žádné vodítko.

Lukáš "Viper" Makovička

Pocházím z rodiny obchodníků. Co si pamatuji, tak jsme se skupinou putovali pustinou od města k městu a obchodovali se vším, co jsme našli. Jednou, když jsme tábořili někde mezi Plzní a Kladnem jsem se vydal na průzkum nedaleké dávno mrtvé vesnice. Našel jsem tam jen pár konzerv a něco co se tvářilo jako zkažený kompot. Když jsem se vracel do tábora, začal jsem tušit problém. Stalo se to nejhorší. Zatímco jsem byl pryč, náš tábor přepadli nějací bandité. Všechny zabili a ukradli všechno zboží. Když jsem všechny pochoval v masovém hrobě, sbalil jsem pár nalezených konzerv a vydal se na cestu sám. Ta mě zavedla až do Oázy, kde od té doby žiju a vypomáhám v obchodě.
 
Co se nám líbí:
  • Životopis je stručný, výstižný a i v celku hezky napsaný. Reaguje na místa herního světa.
Co nám vadí:
  • Postava nemá žádné nepřátele ani rodinu, nic neprovedla. Jako organizátoři bychom se mohli zkusit ve hře najít bandity, kteří můžou za ten masakr. To nám ale hráč nenapsal, že by stál o to najít a dopadnout ty vrahy. Chybí nám cíl, který postava má. Kam směřuje? Co od Oázy a životě v ní očekává? Jak moc jí záleželo na mrtvých z karavany? Jaká byla jeho cesta do Oázy? Čím byla význačná jeho karavana? Čím je význačná samotná postava?