FAQ (Frequently Asked Questions)

 

Q: AWčko mám moc rád a chtěl bych ho nějak podpořit!!! S čím můžu pomoci a jak???

A: AWčku mužete pomoci hned několika způsoby.

1) Protože jsme stále dost nízkonákladovou akcí, tak nám pomůže jakákoliv pomoc s minimalizací výdajů. Co sháníme:

     - spotřební materiál či kancelářské vybavení (lepicí pásky, sponky do sponkovačky, papíry...)

     - LED pásky, kabely (dvoulinky), baterie (9V, AAA, AA, 4,5V), autobaterie (na svícení), repráčky, MP3 přehrávače

     - jakýkoliv zajímaví post-apo bordel, který může sloužit jako dekorace nebo rekvizita (např.staré rádio po prababičce) 

2) Můžete na AWčko přijet už ve čtvrtek před hrou, přiložit ruku k dílu a pomoci nám připravit herní území na samotnou akci.

3) Letos poprvé plánujeme více registračních balíčků. (Je to současný trend a by přece chceme být "in"!) Zakoupením dražšího registračního balíčku pomůžete rozpočtu akce. (více viz. Organizačně)

4) Mluvte o AWčku s kamarády a verbujte je, ať jedou taky. Z minulosti má AWčko bohužel stále nálepku "špatné akce" a tak o něm mnoho lidí nechce ani slyšet. :-(

 

Q: Kde se bude bydlet? Máme si brát stany?

A: Předem určenou základnu bude mít jenom pár frakcí. Je ale pravděpodobné, že se vám podaří získat a zabydlet jeden z dalších objektů. Je také ale možné, že střecha bude protékat, nebo že pro vás z nějakého důvodu bude vhodnější se přesunout jinam. Doporučoval bych proto vzít plachty či celty (stany nejsou settingově vhodné a krom toho jsou těžší a zabírají víc místa).

 

Q: Mám silnější zbraň než je 130m/s. Mohu s ní hrát?

A: Bohužel ne. Naše akce je primárně larp, nikoliv válečné drama nebo airsoftová bitva. Zbraně jsou v podání naší akce spíš herním doplňkem a nikoliv její hlavní náplní. Není proto nutné umět sestřelit někoho přes celý herní prostor. Z těchto důvodů a z důvodu bezpečnosti jsme nastavili limitní pravidlo pro sílu airsoftových zbraní na 130m/s. Výjimky z tohoto pravidla neudělujeme.

 

Q: Moje airsoftová zbraň umí střílet "jednotlivejma" i "dávkou". Když ji ale budu používat jen na "jednotlivé rány", mohu si ji v nákupním archu (viz.tvorba postavy) na začátku hry koupit jako lacinější "Semiautomatickou palnou zbraň"?

A: Ne, takovéto "kouzlení" se zbraněmi nedovolujeme.

 

Q: Jaká je lokace Oázy? Kde se přesně nachází? (v rámci ČR)

A: Přesné místo neuvádíme a ani nespecifikujme úmyslně. Nechceme tím zbytečně svazovat možnosti pro hráčskou tvorbu postav či budoucí dějové linky. Pokud ale opravdu nutně potřebujete znát místo Oázy, tak si ji můžete představit (orientačně) v místě, kde se larp odehrává.

 

Q: U vysvětlivek perku “nepřítel z vyšších/nižších míst” je psáno “někdo koho jsem posral”. Můžu to udělat obráceně? A to tak, že on něco udělal mě?

A: Tento perk je o tom, že na tebe má někdo pifku a během samotné hry si to s tebou přijde vyřídit. A je už jen otázkou, jak bude na tebe onen “nepřítel” tlačit, aby jsi splatil svůj “dluh”. Zda to bude hromada hilzen s mastnou přirážkou, zlámání všech kostí v tvém zoufalém těle nebo to bude tvá hlava na talíři - už nikdo neví.
 

Q: Je možné, aby někdo, kdo má přístup k automatu, si ho koupil v nákupním archu a pak ho předal někomu, kdo ho v nákupním archu nemá/má ho dražší?

A: Ne, pokud si dovednost k dané zbrani nekoupíš, neumíš ji používat.
 

Q: Lze amputovat mutace?

A: Amputovat mutaci lze herně. Ale musíš si to herně zahrát = sehnat někoho specializovaného, kdo onen chirurgický zákrok provede - potřebuje perk krutořezničina. Nelze to brát jako kombinaci dvou negativních perků z nákupního archu při tvorbě postavy.
 

Q: Je AWčko nějak omezeno věkem?

A: Z bezpečnostních důvodů je AWčko až od 18ti let.
 

Q: Je možné se zaregistrovat jako velitel hráčské frakce?

A: Hráčské frakce jsou před dohodnuté přímo hráči. Většinou za ně jede parta lidí, kteří chtějí hrát společně. A každá má svého velitele už daného. Letos umožňujeme hráčům kontaktovat jednotlivé velitele a domluvit se na registraci za danou frakce, ovšem všichni velitelé mají právo hráče odmítnout.
 

Q: Můžu si vzít některý perk vícekrát?

A: Ne.
 

Q: Kolik si můžu maximálně vzít negativních perků?

A: Maximální množství negativních perků není stanoveno. Vřele doporučujeme si ale brát maximálně tři negativní perky. Pokud se považujete za opravdu dobré hráče, tak můžete mít možná i čtyři. Negativní perky jsou primárně nástroj na potenciálně zajímavou hru pro vás i pro vaše okolí. Není herně zajímavé, abyste měli deset negativních perků, které pak ve hře nedokážete plnodnotně zahrát.Každý negativní perk je vázán na poutavou historii vaší postavy.
 

Q: Má mě Mordechai rád?

A: Ne.
 

Q: Co to je vlastně ta mutace?

A: Mutace je projev negativních vlivů prostředí na tvé vlastní tělo. Zpravidla mají velmi negativní vliv na fungování těla jako celku. Pokud tě mutace nikterak neomezuje, tak to není úplně herně zajímavé. Mutace má být stejně jako každý negativní perk zajímavý herní nástroj, který pomůže tvořit hru tobě a tvým spoluhráčům - měl by jsi ji hrát, měla by se herně projevovat a ideálně by měla být i vidět. Stejně tak zmutovaní lidé jsou spodina společnosti a jejich místo by jim mělo být neustále připomínáno.
 

Q: Co to je amputace?

A: Perk Amputace zastupuje nějakou událost či skutečnost z tvé minulosti, která nenávratně negativně poznamenala tvé tělo. Zjednodušeně řečeno jsi v minulosti (založené na tvé krásně napsané osobní historii) přišel například třeba o kus ruky. Během hry tedy pak danou “poškozenou” část těla nepoužíváš. To ti do hry přináší mnoho neobvyklých situací, které se při kvalitním RP mohou stát herně zajímavé pro tebe i pro hráče ve tvém okolí. Stejně jako u jiných negativních perků je Amputace nástroj, jak do hry dostat něco nového. Pro mnohé hráče to může být opravdová výzva či netradiční zážitek.

Q: Co to je ten “ZOFR”?

A: Zodpovědná osoba frakce. Více se o ZOFRech dočteš na našem webu.

Q: Můžu se stát ZOFRem?

A: Ano. První možností je se nám přihlásit, až započne konkurz. Druhá možnost je se včas přihlásit do konkurzu vlastních frakcí, kde jedna z podmínek je právě definování ZOFRa.

Q: Co se stane, když ZOFR zemře?

A: Funkce ZOFRa je vázána na hráče - nikoliv na postavu. Proto se může stát, že ZOFRova postava zemře, ale to neznamená, že ZOFR přestává býti ZOFRem. Vrací se zpátky do hry jako jiná postava, ale jeho zodpovědnost vůči organizaci i frakci zůstává.

Q: Jak poznám, kdo je ZOFR?

A: Každá frakce svého ZOFRa zná. ZOFRové cizích frakcí tě zpravidla nezajímají. Ovšem jejich seznam bude před hrou vyvěšen na našem webu.
 

 

Copyright © 2015
Všechna práva vyhrazena.

Programování: Adam Benda 
Design: Lukáš "Viper" Makovička